Gondolom önnek is, gondot okoz hogy szinten tartsa vendéglője forgalmát nap mint nap. Elmúltak azok az idők, hogy elég megnyitni egy vendéglátó egységet, és garantált a bevétel. Ezek az idők, már nem azok az idők. Az igaz, hogy kevesebb a konkurens vendéglő, de az igények a fogyasztók részéről egyre nagyobb. Most azokat az időket éljük, amikor a vendégek igényei diktálják az iramot. Egyre jobban letisztul a vendéglátók köre. Kiestek nagyrészt azok, akik ebben a szakmában nincsenek otthon, és csak pénzük volt elindítani a vállalkozásukat, és még nem volt ennyire kiélezett a szakmaiság igénye, el tudtak vegetálni valahogy. Addig is kárt okozva ezen a területen, hisz mind az árakat, mind pedig a színvonalat rombolva. A vendéglátás megítélését is romokban hagyva maguk után. Ennek felépítése, a jelenleg működő, és lelkiismeretesen gondolkodó vendéglátós túlélők feladata. Az önöké akik túl élték ezt a rombolást.
Védje meg, a mundér becsületét.
Mivel a kizsákmányoló időszakot túlélték, így most igazán joggal érezheti, hogy valami jónak is kell történni már. Ez így is van. Egy jó vendéglátós tudja, hogy elismerést, és véleményt, csak és kizárólag a vendégek fogalmaznak meg hitelesen. Azok a visszajáró vendégek, akik nevükön szólítanak minket, és mi is tudjuk a szokásaikat, sok esetben meg még ennél is többet róluk. És jönnek rendületlenül. De meddig? Ez mindig dilemma számunkra. Az nem kérdés, hogy mindent meg szeretnénk tenni azért, hogy megtartsuk őket. De vannak helyzetek mikor a saját ötleteink már kevesek, vagy esetleg nem elég hatékonyak. Ekkor vagy elmegyünk, és kicsit körbe nézünk a nagyvilágba, és próbálunk valami újat, valami frisset találni, amivel kicsit a vendégek előtt járhatunk. Meg próbáljuk egy kicsit óvatosan, de rájuk erőltetni valami új dolgot, és ha szerencsénk van tetszik is nekik. Ilyenkor egy kicsit lépünk előre, és időt nyerünk. Persze arra mindig figyelve, hogy milyenek a reakciók és a visszajelzések. Nagyon fontos, hogy mindig mérjük az elégedettségüket, és mindig készítsünk ezekről a felmérésekről értékelést. Ezek nélkül minden csak megérzéseken alapszik, és az sok esetben félre vezethet minket a valóságtól. Ennek nagyon komoly következményei lehetnek.
Pár apróságnak tűnő ötlet.
Nem szeretném én megmondani mi is az ami önnek kell, hisz nem is ismerhetem az adott lehetőségeket. A bölcsek köve sincs nálam, csak szeretném egy olyan lehetőségre felhívni a figyelmet, amin érdemes elgondolkodni. Azzal gondolom ön is egyet ért, hogy a vendéglátásban az italok, és azon belül is a kávék amik igen csak meg tudják szólítani a vendégeket. De ne feledjük, hogy el is tudják taszítani őket. Ahogy egyre nagyobb igényeket támasztanak számunkra a fogyasztó vendégek, így a kávézás igényei is nőnek. Önnek van egy vendéglője, és egy kellemes környezetben elköltött finom ebéd után, a vendégei kávét fogyasztanak. Biztosan kellemes a környezet, és tény, hogy a szakács munkája is kifogástalan. Sőt tovább mennék, még a felszolgálás is kellenes benyomást kelt a vendégben, de…. És itt jön egy nem elhanyagolható rész, hogy szép kerek legyen ez a történet. Nem tehetünk egy egyszerű kávét a vendég elé. Az megbontja a képet, és kárba vész az a sok törekvés amit megtett eddig. Ezért kell az italokra is de főként a kávéra nagy hangsúlyt fektetni. Hiszen az az utolsó benyomást keltő gasztronómiai termék amit a vendégünk fogyaszt. Ennek élménye marad meg a legtovább, hisz utoljára ezt fogyasztotta. Ezért akármilyen hihetetlen, szakember kell hogy a kávét készítse. Erre a szóképesítésre, áldozni kell, de megtérül. Ezzel a budapesti barista tanfolyam elvégzésével, szereztem meg én is ezeket a ismereteket, és mondhatom, hogy látványos fejlődésen esett át kicsiny vendéglőm. Higgye el, nem nem kidobott pénz. Én azóta a két pultosomat is beiskoláztattam, és hamar híre ment annak, hogy közel 1OO -féle finomabbnál finomabb kávé közül választhatnak nálunk a vendégek. Egyértelműen ki mondhatom hogy a forgalmunk megduplázódott, és ez nap mint nap egy picit javul is. Remélem kicsit felkeltettem az érdeklődését, akár mint munka adó, akár mint munka vállaló.