Néha olyan jó egy-egy más témában is tájékozódni, érdeklődni, nem csak azokban, melyekhez valamiképp kötődünk. Az egyik barátommal, aki zenész, nemrég a zeneipar szépségeiről és útvesztőiről beszélgettünk.
Aztán persze szóba került a vállalkozás is, mert nemrégiben elhatározta, hogy megalapítja saját vállalkozását. Érdeklődött, hogy mi hogy zajlik egy vállalkozásban és hogy szerintem mire figyeljen.
Az alapvető dolgok tisztázása után hamar a székhely használati engedélyre terelődött a szó. Úgy jött képbe, hogy mindenképp szeretett volna székhelyszolgáltatót igénybe venni.
Meg is találta a szekhelyszolgaltatas24.hu-t és nagyon szimpatikus volt neki, amit ott látott. Több mint tíz éve vállalnak ilyen szolgáltatást, Budapesten több helyszínen és Újlengyelben is. Hogy miért pont Újlengyel? Mert ez egy iparűzési adó-mentes település, így akinek itt van a székhelye, annak nem kell iparűzési adót fizetnie. Persze ez nem ilyen egyszerű, van olyan ugyanis, amikor telephelyről és fióktelepről is szó van és ilyenkor az adó is szétoszlik. Tehát a lényeg, hogy alaposan fel kell készülni erre, utána kell járni mindennek.
A székhely használati engedély témakörét sem árt alaposan átböngészni. Visszatérve a szekhelyszolgaltatas24.hu-ra, itt akár Budán, Pesten, vagy Újlengyelben jegyzik be a székhelyünket, az alábbi dolgokat kapjuk. Online ügyintézési lehetőséget, a hivatalos leveleink, irataink ide érkeznek, ezen kívül kiteszik a cégtáblát is, a jogszabály szerint meghatározott jól látható helyre, ami közterületről is látható. A leveleket beszkennelik és emailben el is küldik. Szerintem ez maga a tökély. Különösen egy egyszemélyes vállalkozás életében, és ugyanezen a véleményen volt a barátom is.
Arra a kérdésre pedig, hogy milyen ingatlan lehet székhely, szintén egyszerű a válasz. Ha van egy saját tulajdonú ingatlanunk, akkor az lehet a cégünk székhelye. Ezen kívül szerződéssel olyan ingatlan is, ahol a tulajdonos megengedi, hogy székhelyként használjuk az ő ingatlanát. Ez voltaképp a székhelyszolgáltatás lényege. Ami egy törvényesen működő dolog. Azért arra sem árt figyelni, hogy olyan ingatlan legyen a székhelyünk, ami megfelel annak, hogy ott tárolják a hivatalos iratokat, fogadják, iktassák azokat és voltaképp lehetőség legyen az adminisztrációs feladatok elvégzésére.
Arról is beszélgettünk, hogy milyen további előnyei vannak a székhelszolgáltatásnak. Például az, hogy ha máshol van a székhelyünk, tehát például megbízzuk a szekhelyszolgaltatas24.hu-t, akkor nem kell adminisztrációt fenntartanunk, esetleg irodát bérelnünk, saját alkalmazottat fizetnünk. Ha induló vagy kisvállalkozásunk van, akkor különösen jól jön az, ha nem terheljük magunkat ilyen költségekkel. Aztán lehet, hogy később rájövünk, hogy milyen egyszerű így az élet, és a vállalkozás növekedésével sem tartunk fent ilyen típusú irodát és nem fizetünk külön alkalmazottnak.
Szóval nem kell irodát bérelnünk, viszont a küldeményeink precízen, pontosan át lesznek véve, iktatva lesznek elektronikusan. Tehát ebből a szempontból nyugodtak lehetünk. Nem kell postára járnunk, sorban állnunk ezzel pedig időt is spórolhatunk.
Sőt, ha valamilyen ellenőrzés van kilátásban, nem kell a saját otthonunkban fogadnunk a hatóságokat. Ha valamilyen kényszerintézkedés történik, akkor a székhelyszolgáltató az, aki ennek a következményeit viseli.
Sőt, még egy adót elfelejthetünk, ez pedig az építményadó, amit akkor kellene fizetnünk, ha a saját lakásunkba jelentjük be a cégünket.
Voltaképp ilyen egyszerű a székhely használati engedély és az egész székhelyszolgáltatás. Nagyon jó volt, hogy elbeszélgettünk erről a barátommal, mert így ő is tisztába került egy-két dologgal. És a legjobb, hogy ez az egész természetesen törvényes és nagyban megkönnyíti a vállalkozók életét.
Szóval én mindenkit csak biztatni tudok arra, hogy keresse fel a szekhelyszolgaltatas24.hu-t, ahol tájékozódhat a lehetőségekről és választ kaphat valamennyi kérdésére. A cégek, vállalkozások világa pedig nem is olyan bonyolult, mint gondolnánk. Különösen akkor, ha tudjuk, hogy ilyen lehetőségeink is vannak az életünk egyszerűsítésére.